CRM

Gratis artikelen: praktijkervaringen & kennis van vakspecialisten

Onderwerpen binnen CRM

Op deze hoofdpagina vindt u artikelen over CRM met de onderwerpen klantenbinding, klantsegmentatie en klantbehoud. Het inzichtelijk maken van omzet/kosten verhoudingen van klanten (80/20 regel en de klantenpiramide) en het actief sturen op klanttevredenheid vormt het uitgangspunt.

De klantenbinding, klantbehoud en klantsegmentatie artikelen beschrijven hoe u de klantloyaliteit kunt vergroten en klantgericht handelen kunt integreren in de taken van uw personeel.

Klantloyaliteit

.

 

.

Uit onderzoek blijkt dat alleen een hele grote mate van tevredenheid of ontevredenheid bepalend is voor klantentrouw. Maar hoe zorg je voor de juiste klantenbinding en dus klantloyaliteit?

Klantgerichte organisatie

.

 

.

Veranderingen in concurrentiepositie zorgen voor meer macht bij de klant. Organisaties moeten met deze veranderingen omgaan door hun interne processen aan te passen. Maar hoe?

Klantsegmentatie

.

 

.

Weet u wat uw klanten u kosten en opbrengen? Met behulp van klantsegmentatie kunt u in kaart brengen in welke klanten u moet investeren en van welke u misschien beter afscheid kunt nemen.