Onderwerpen binnen CRM
Op deze hoofdpagina vindt u artikelen over CRM met de onderwerpen klantenbinding, klantsegmentatie en klantbehoud. Het inzichtelijk maken van omzet/kosten verhoudingen van klanten (80/20 regel en de klantenpiramide) en het actief sturen op klanttevredenheid vormt het uitgangspunt.
De klantenbinding, klantbehoud en klantsegmentatie artikelen beschrijven hoe u de klantloyaliteit kunt vergroten en klantgericht handelen kunt integreren in de taken van uw personeel.
Klantloyaliteit
.
.
Uit onderzoek blijkt dat alleen een hele grote mate van tevredenheid of ontevredenheid bepalend is voor klantentrouw. Maar hoe zorg je voor de juiste klantenbinding en dus klantloyaliteit?
Klantgerichte organisatie
.
.
Veranderingen in concurrentiepositie zorgen voor meer macht bij de klant. Organisaties moeten met deze veranderingen omgaan door hun interne processen aan te passen. Maar hoe?
Klantsegmentatie
.
.
Weet u wat uw klanten u kosten en opbrengen? Met behulp van klantsegmentatie kunt u in kaart brengen in welke klanten u moet investeren en van welke u misschien beter afscheid kunt nemen.