Personeelsmanagement
Op deze pagina vindt u artikelen inzake personeelsmanagement. We gaan onder andere in de nieuwe rol van personeelsmanagers, waarbij competentiemanagers en P&O worden geïntegreerd in het leiding geven. Klantgericht denken, de competenties van het personeel en uitbesteding van operationele zaken staan hierbij centraal.
De balans tussen productiviteit, klantgerichtheid en de competentie van het personeel komt ook aan bod. We proberen de productiviteit van werknemers te verbeteren door de motivatie te vergroten en te zorgen voor klantgericht handelen en te denken in klant-leverancier verhoudingen.
Ook het optimaliseren van de balans tussen de omzet van een onderneming en de personeelskosten is van belang. Lees op welke manier een resultaatgerichte en gefaseerde aanpak het personeelsmanagement stuurbaar en meetbaar kan maken en positief kan verbeteren.
Tot slot komt nog het belang van training en opleiding van het personeel aan bod. We bekijken het effect van trainingen en aan welke criteria een geschikte training zou moeten voldoen om het juiste resultaat te behalen.
Integraal personeelsmanagement
.
.
Optimaliseer de balans tussen de omzet van een bedrijf en de personeelskosten. Bekijk de te nemen stappen!
Productiviteit verbeteren
.
.
Verbeter de productiviteit van uw personeel door klantgericht te communiceren. Waarom en hoe? U leest het in dit artikel.
Strategisch personeelsmanagement
.
.
De ontwikkeling van een organisatie en haar personeel dienen samen te gaan. Ga voor strategisch personeelsmanagement.
Trainingseffectiviteit
.
.
Voor de continuïteit van een organisatie is opleiding van het personeel noodzakelijk. Bekijk de stappen om tot een effectieve training te komen.
Duurzame inzetbaarheid
.
.
Om een antwoord te kunnen geven op de krapte in de arbeidmarkt moet duurzaamheid centraal staan bij personeelsmanagement.