Zorgmarketing & CRM

Gratis artikelen: praktijkervaringen & kennis van vakspecialisten

Zorgmarketing & CRM

Welkom bij het zorgmarketingplatform. Op deze pagina vindt u een aantal artikelen op het gebied van zorgmarketing en de toepassing van CRM in de gezondheidszorg.

Door vraaggestuurde zorg, zorg op maat en de bijbehorende financiering van zorg worden de GGZ zorginstellingen, verpleeghuizen, verzorgingshuizen, de thuiszorg en ziekenhuizen gedwongen om meer klantgericht te werken. De concurrentie tussen zorginstellingen neemt toe. Zorgmarketing en CRM in de gezondheidszorg doen hun intrede.

De artikelen beschrijven hoe u zorgmarketing in de praktijk kunt toepassen en op welke wijze het van een CRM gezondheidszorg strategie, via een zorgmarketingplan naar draagvlak creëren en daadwerkelijk implementeren komt. Onderwerpen zoals zorg accountmanagement (zakelijke relaties aangaan met zorgverzekeraars, gemeenten (WMO), woningcorporaties, schoonmaakorganisaties), merkenbeleid, de invoering van nieuwe producten en diensten, klantgericht ondernemen, klanttevredenheid en de inzet van internet voor communicatie en klantwerving komen aan de orde.

Concurrentiestrategieën

.

 

.

Welke concurrentiestrategie is het beste voor zorginstellingen? Zorg voor onderscheidend vermogen door een cliëntgerichte visie!

Marketing begrippenlijst

.

 

.

Bekijk onze checklist met marketingbegrippen die u kunnen helpen bij het implementeren van een zorgmarketing strategie en ga direct aan de slag.

Productontwikkeling & Trends

.

 

.

Dit artikel beschrijft het productontwikkelingsproces en geeft praktische tips en trucs voor het ontwikkelen van nieuwe zorgproducten en diensten.

Zorgmarketing noodzaak

.

 

.

Ook voor zorginstellingen is het noodzakelijk om zorgmarketing te gaan implementeren. Bekijk hier de 7 pijlers voor zorgmarketing in de thuiszorg.